Covid-19
Hoe doen we gesprekken in tijden van corona?
Zowel een therapiegesprek in de praktijkruimte als een videoconsultatie zijn mogelijk. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een consultatie in de praktijkruimte, omdat ik denk dat hierbij sneller een therapeutische band ontstaat en de therapie daardoor efficiënter en werkzamer is. Heel wat mensen voelen zich in deze corona-tijden anderzijds veiliger bij een videoconsultatie, dus dat kan zeker ook. Jij kiest op elk ogenblik zelf, afhankelijk van waar jij je het best bij voelt.
Enkele praktische afspraken hierbij:
Voorzorgen bij gesprekken in de praktijkruimte:
Indien je symptomen hebt die op Covid-19 of een andere luchtweginfectie kunnen wijzen (hoesten, keelpijn, koorts...) of indien je de laatste 10 dagen een risico-contact hebt gehad, blijf dan thuis en bel of mail. We bekijken of je afspraak alsnog via videoconsultatie kan doorgaan of best wordt uitgesteld.
Bel stipt een paar minuten voor het uur van je afspraak aan. Zo vermijden we meestal dat je de vorige cliënt kruist.
Vanaf 1 oktober 2021 is het dragen van een mondmasker niet langer verplicht, maar geef het gerust aan wanneer het voor jou meer comfortabel voelt dat we beiden een mondmasker dragen.
Binnen volgen we de gebruikelijke voorzorgen rond hygiëne en sociale afstand:
We houden minstens 1,5 meter afstand.
Er is alcoholgel om je handen te ontsmetten.
Er zijn wegwerpzakdoekjes aanwezig.
Stoelen, deurklinken, trapleuning en toilet worden tussen de consultaties door ontsmet.
De praktijkruimte wordt regelmatig verlucht.
Raak enkel aan wat nodig is.
Werkwijze bij video-consultaties:
Voor een videoconsultatie heb je een computer, tablet of smartphone nodig, met daarin een werkende camera en microfoon.
Een rustige ruimte waarin je alleen bent tijdens de duur van het gesprek is noodzakelijk.
We gebruiken Whereby of Zoom voor videoconsultaties, aan jou de keuze.
Je krijgt vooraf gedetailleerde instructies per e-mail over de werkwijze daarvan, en een link naar de beveiligde gespreksruimte.
De betaling gebeurt op het einde van het gesprek via de Payconiq/Bancontact app op je smartphone of via bankoverschrijving.